گرفتن وقت سفارت کانادا






​​​​​​​
​​​​​​​مقدمه :

افرادی که قصد ورود به کشور کانادا یا سایر کشور های دنیا را دارند، باید بدانند که برای این امر نیاز به مجوز یا همان ویزا دارند. شرایط و مراحل دریافت ویزا برای تمام کشور های دنیا یکسان نبوده و هر کشور قوانین و شرایط خاص خود را دارد. کشور کانادا نیز از قاعده فوق مستثنی نبوده و برای مسافران خود، قوانین خاص و منحصر به فردی را وضع کرده است. طبق قوانین فوق، مسافرانی که قصد سفر به کشور کانادا را دارند باید بعد از تکمیل و جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز خود، برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام نمایند. در ادامه شما را با روش های مختلف گرفتن وقت سفارت کانادا و نکات مهم و مرتبط با آن آشنا خواهیم کرد.
مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت کانادا :
همانطور که در بخش قبلی گفته شد، قبل از گرفتن وقت سفارت کانادا باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارش شامل موارد زیر می گردد :
·       ترجمه سند ملکی مسافر
·       ارائه مدرک مرتبط با تمکن مالی مسافر و گردش مالی ۳ ماهه آن که مهر لاتین بانک بر روی همه صفحات آن وجود داشته باشد.
·       ارائه پاسپورت جدید و قدیمی به طور همزمان ( پاسپور قدیمی تا ۱۰ سال اخیر )
·       ارائه ترجمه مدارک شخصی و هویتی مسافر ( ترجمه شناسنامه و کارت ملی )
·       ارائه یک قطعه عکس رنگی با ابعاد 3.5 ×4.5 ( عکس باید زمینه سفید داشته باشد )
·       تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی و فرم ثبت نام
·       در صورت محصل بودن مسافر، باید مدارک اشتغال به تحصیل خود را به همراه مدارک تحویل دهد.
·       ارائه مدرک کاری توسط متقاضی
·       ارائه مدارک مرتبط با دعوت کننده
در انتها به این مسئله دقت داشته باشید که تمامی مدارک فوق باید به صورت کامل ترجمه شده و مهر دارالترجمه رسمی بر روی آن ها موجود باشد. در ادامه شما را با روش های مختلف گرفتن وقت سفارت کانادا آشنا خواهیم کرد.

مدارک
نحوه گرفتن وقت ویزای کانادا :
روش اول :
در روش اول، مسافران باید شخصا وارد وب سایت VFS Global شوند و یک اکانت کاربری در آن بسازند. بعد از ساخت اکانت، وب سایت یک لینک تایید به ایمیل وارد شده در سایت ارسال می کند. در ادامه مسافر باید وابسته به کشوری که قصد انگشت نگاری در آن را دارد، مراحل زیر را انجام دهد.
1-  انتخاب دفتر VAC مورد نظر خود از طریق وب سایت و ورود به بخشی تحت عنوان Schedule an Appointment
2-  ایجاد حساب کاربری در بخش فوق و وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز در قسمت کاربر جدید ( New user )
3-  فعال نمودن حساب کاربردی با کمک لینک تایید ایمیل و وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز ( مانند تاریخ مورد نظر برای انگشت نگاری و ... )
4-  انتخاب وقت مورد نظر و کلیک بر روی گزینه تایید.
روش دوم :
در روش دوم مسافران می توانند بسیار راحت تر، برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام نمایند. در این روش شما تنها باید مدارک مورد نیاز را به شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آتوسا پرواز تحویل دهید. شرکت خدمات مسافرتی آتوسا پرواز، تمام مدارک شما را دقیقا طبق چیدمانی که سفارت کشور کانادا تعیین کرده است ترجمه و آپلود می کند. دقت داشته باشید که شرکت خدماتی فوق وظیفه ترجمه و آپلود مدارک به طور همزمان بر عهده گرفته و مسافران تنها نیاز به پر کردن فرم های فارسی مورد نظر را دارند.
در ادامه مسافران موظف می باشند که واریزی مورد نیاز سفارت را انجام داده که این امر نیز توسط شرکت خدمات گردشگری آتوسا پرواز انجام شده و مسافر تنها باید پرداختی مورد نیاز را به ایشان انجام دهد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، هزینه ویزای توریستی مولتی ۵ ساله جهت بررسی مدارک و انگشت نگاری مسافر، برابر با ۱۸۵ دلار می باشد.
مرحله انگشت نگاری :
مرحله انگشت نگاری، مرحله ای است که تمام مسافران بعد از آپلود مدارک و تعیین وقت، باید به سراغ انجام آن بروند. همانطور که میدانید سفارت کانادا و دفاتر کارگزاری مرتبط با آن، امروز در داخل کشور ایران وجود ندارند. در نتیجه مسافرانی که قصد دریافت ویزای کشور کانادا را دارند، برای مرحله انگشت نگاری باید به کشور هایی که سفارت کانادا در آن وجود دارد، مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که اغلب مسافران ایرانی برای این امر، کشور های همسایه نظیر ارمنستان، ترکیه، امارات و ... انتخاب می کنند. در زمینه مرحله فوق باید به این نکته دقت داشته باشید که انگشت نگاری، جزو مراحلی می باشد که باید تنها در سفارت کشور کانادا انجام شود.

مرحله انگشت نگاری
نکات مهم و مرتبط با دریافت ویزا کشور کانادا :
1-  بعد از مرحله انگشت نگاری، تایید یا عدم تایید مرحله توسط سفارت اعلام خواهد شد. در صورتی که انگشت نگاری توسط سفارت تایید نشود، مسافر بعد از ۶ ماه می تواند برای دریافت ویزای مدنظر خود اقدام نماید. اما اگر انگشت نگاری توسط سفارت تایید شود، مسافر می تواند به سفارت مراجعه کرده و با ارائه اصل پاسپورت، ویزای خود را دریافت نماید.
2-  دقت داشته باشید که سفارت کشور کانادا، تاریخ انقضای ویزا را برابر با تاریخ انقضای پاسپورت قرار می دهد. در نتیجه به مسافران توصیه می کنیم قبل از اقدام برای دریافت ویزا، پاسپورت خود را تمدید نمایند. در این صورت مسافران می توانند تا حداکثر تاریخ ارائه شده از سمت سفارت کانادا استفاده نمایند.
پیکاپ ویزا چیست ؟
مراجعه به کشور های همسایه برای دریافت ویزا از سفارتخانه کشور کانادا، می تواند یک امر پرهزینه برای اغلب مسافران باشد. در نتیجه مسافرانی که می خواهند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند، می توانند از خدمات پیکاپ ویزا شرکت خدمات گردشگری آتوسا پرواز پارس استفاده نمایند. شرکت خدمات گردشگری آتوسا پرواز، پاسپورت مسافرانی که از پیکاپ ویزا استفاده کرده اند را تحویل گرفته و توسط messenger ها به سفارت تحویل می دهد تا ویزای مسافران را دریافت و به ایشان تحویل دهد. دقت داشته باشید که برای این کار مسافران باید یک وکالت کاری به شرکت خدمات گردشگری فوق تحویل دهند.
در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا و سایر نکات مرتبط با آن به دست آورده باشید. 


​​​​​​​

عنوان اصلی محتواگرفتن وقت سفارت کانادا
1 کلمه کلیدی اصلیگرفتن وقت سفارت کانادا
2 کلمات کلیدی مرتبطکشور کانادا، اکانت کاربری، انگشت نگاری، آپلود مدارک، سفارتخانه کشور کانادا، شرکت خدمات گردشگری آتوسا پرواز پارس
3 خلاصه محتوا (20 تا 30 کلمه)در این مقاله شما را با نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا و نکات مهم و مرتبط با این فرآیند آشنا خواهیم کرد.